Konsorcjum EvoBus i Pekao Leasing zakończyło dostawy 80 autobusów Mercedesów Conecto. 45 pojazdów przegubowych i 35 12-metrowych klasy maxi przyjechało do Warszawy z fabryki w tureckim Stambule.

Autobusy przegubowe zostały przekazane do zajezdni „Kleszczowa” a 12-metrowe do zajezdni „Stalowa”.

Autobusy są wyposażone w najbardziej zaawansowany ekologiczne silniki Daimler AG OM z normą emisji spalin Euro VI, moduł rekuperacji odzyskujący energię hamowania oraz w panele fotowoltaiczne na dachu, które doładowują akumulatory autobusu. Posiadają pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. W pojazdach zamontowany jest system pełnej informacji pasażerskiej oraz system monitoringu wewnętrznego jak i zewnętrznego. Zaplanowano również oddzielne miejsce dla wózka inwalidzkiego i oddzielne dla wózka dziecięcego, obydwa z odpowiednią podporą oraz rozkładaną ręcznie rampę w II drzwiach dla wózka inwalidzkiego. Autobusy Mercedes-Benz Conecto jeżdżą już w Warszawie od 5 lat. W 2012 roku MZA odebrały 60 sztuk takich pojazdów. Obecne dostawy były mozliwe dzięki leasingowi udzielonemu przez Pekao Leasing.

- Warszawiacy mogą już korzystać z 80 fabrycznie nowych i nowoczesnych autobusów światowego koncernu. To wielka radość dla miasta i dla nas jako firmy – powiedział Prezes Zarządu MZA, Jan Kuźmiński. - Przypomnijmy, że nasze autobusy mają bardzo bogate wyposażenie, na dodatek dostarczone Mercedesy posiadają również panele fotowoltaiczne oraz system odzysku energii podczas hamowania.

Dzięki dostawom autobusów marki Mercedes będziemy w stanie wycofać starsze nasze pojazdy. To historyczny moment ponieważ żegnamy się z pierwszą dużą partią autobusów niskopodłogowych – chodzi tu o Jelcze M121M z lat 1997-1998. Będziemy też wycofywać Solarisy Urbino 15 oraz MAN NG 313, które dzielnie służyły nam przez ostatnich 17 lat, a ich ostatnie egzemplarze wyjadą poza bramy MZA w 2019 roku. Wtedy też czeka nas kolejne wydarzenie historyczne – partia nowych przegubowych elektrobusów zastąpi niskopodłogowe Solarisy Urbino 18, które w roku 2004 witaliśmy jako pierwsze pojazdy z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej.

Mogę obiecać, że z każdym rokiem nasza flota będzie coraz nowocześniejsza.

Jednocześnie jako firma z tradycjami troszczymy się o naszą przeszłość. Stąd decyzja o zachowaniu jako pojazdy zabytkowe dwóch autobusów – Solarisa Urbino 15 o numerze 8919 z roku 1999 oraz Jelcza M121M o numerze 4590 z roku 1995 tzw. „białej damy”.

Miejskie Zakłady Autobusowe dzięki dostawom nowych Mercedesów wycofają 17 Jelczy M121M, 17 autobusów przegubowych MAN NG 313 oraz 45 Solaris Urbino 15.

Poza zakończeniu realizacji kolejnych kontraktów (zakontraktowanych 10 elektrobusów Solaris Urbino 12 Electric oraz 80 planowanych do pozyskania przegubowców gazowych) możliwe będzie wycofanie z eksploatacji kolejnych 45 Solarisów Urbino 15 oraz 45 MAN-ów NG 313.