Rozpoczął się przetarg na montaż 20 szybkich ładowarek pantografowych dla elektrobusów. Oferty można składać do 29 marca.

Obecnie w barwach MZA jeździ 31 autobusów elektrycznych. Liczba ta już wkrótce zwiększy się ponad czterokrotnie - trwa bowiem procedura przetargowa na zakup aż 130 18-metrowych elektrobusów. Baterie tych pojazdów będą ładowane przede wszystkim na zajezdniach, ale także na pętlach - przy użyciu szybkich ładowarek o mocy 400 kW. Każdy z autobusów będzie mógł podłączyć się do nich przy pomocy pantografu, odbierającego energię elektryczną. Ładowarki mają być również wyposażone w złącza plug-in, umożliwiające awaryjne ładowanie prądem o mocy 120 kW. Wykonawca będzie musiał także zapewnić 95-proc. sprawność urządzeń i 5-letnią gwarancję.

Urządzenia zostaną zainstalowane w dziewięciu lokalizacjach. Po dwie ładowarki pojawią się na pętlach: Szczęśliwice, Esperanto, Browarna, Nowodwory i Młynów oraz w dwóch miejscach na Chomiczówce. Cztery zostaną natomiast zamontowane na pętli Wilanów. Pierwsze z tych urządzeń mają pojawić się po 11 miesiącach od podpisania umowy, a ostatnie - w ciągu 2 lat od zawarcia kontraktu.

Zamawiający przewidział także opcję na dostawę 7 dodatkowych ładowarek - po dwa takie urządzenia zamontowane mogą zostać na pl. Piłsudskiego i pętli Natolin Północny, a po jednym na pl. Trzech Krzyży, Lotnisku Chopina oraz pętli Bielańska.